Mød Balletforening Danmark

Balletforening Danmark

Hvad betyder balletten for dig og hvordan kan vi hjælpe dig i din hverdag? Deltag i webinar for balletundervisere og mød bestyrelsen i Balletforening Danmark. Hør også om de nye momsregler, som gør balletundervisning momspligtig fra 2023.

1) Webinar for balletundervisere

Som balletunderviser ved du, at ballet har fantastisk meget at byde på som motionsform, træningsmetode, dans og kunstnerisk aktivitet for alle aldre og alle niveauer. Måske er du også bevidst om, at balletundervisere har en helt særlig viden om og fornemmelse for bevægeapparatet ned til mindste detalje, for ikke at nævne musisk og dramaturgisk forståelse.

Balletforening Danmark vil gerne støtte dig som balletunderviser i at bringe alle dine evner og kompetencer i spil på flere måder og over for flere forskellige målgrupper: unge balletudøvere, voksne motionister, børn, familier og seniorer – for blot at nævne nogle få.

Samtidig vil Balletforening Danmark hjælpe flere mennesker med at opdage og få glæde af den skønne, alsidige og lærerige motionsform og træningsmetode, som ballet er.

Hvis du vil høre mere om dette arbejde, møde kolleger og evt. dele med os, hvad balletten betyder for dig, inviteres du hermed til webinar en TORSDAG formiddag kl. 10.00-10.40. Tidsfrist for valg af dato: 20. oktober.

Mange af os har ingen eller kun få kolleger i hverdagen, og et online medlemsmøde vil være et godt forum at dyrke noget kollegialt samvær i, selvom vi bor og underviser langt fra hinanden. Måske kan vi hjælpe hinanden og få nogle gode relationer på afstand, så vi kan styrke balletunderviser-netværket i DK.

Hvis du har nogen konkrete problemstillinger eller emner, du gerne vil have bragt op, så send meget gerne besked til os på kontakt@balletforening.dk på forhånd – så kan vi bedre planlægge mødet.

Det vil være bestyrelsesmedlem Sarah Marris Michaelsen, der vil “hoste” webinaret. Sarah er til daglig balletunderviser og leder af Ballet-Teatret’s Elevskole

2) Balletundervisning bliver momspligtig fra 2023

Et af de emner, vi gerne vil høre din mening om, er det netop vedtagne lovforslag om at gøre undervisning momspligtig – hvilket jo så også vil ramme balletundervisning og gøre det 25% dyrere for eleverne at gå til ballet. I en tid hvor beslutningstagere og fagpersoner ofte melder ud, at den danske befolkning dyrker for lidt motion, kan det virke helt kontraproduktivt at indføre moms på motion og legemsøvelser. På webinaret vil vi fortælle mere om baggrunden for lovforslaget og hvordan du evt. kan slippe for at skulle opkræve moms af dine elever.

Vi håber at se dig online til Balleforening Danmarks webinar en TORSDAG formiddag kl. 10 😊

Charlotte de Neergaard
Formand for Balletforening Danmark

charlotte@balletforening.dk

Dette blogindlæg er sponsoreret af Balletforening Danmark og findes på Balletforening Danmarks BLOG i kategorien Medlemsinfo

Se flere indlæg fra Balletforening Danmarks BLOG her ⬇

Offentliggjort af Balletforening Danmark

Balletforening Danmark er en landsdækkende interesseorganisation for balletfællesskaber og balletundervisere.