Balletlegestue

Kreativ balletleg for børn

Balletlegestue er kreativ dans og leg for børn i alderen 2-6 år i fællesskab med voksne (pædagoger/forældre).

Vi leger os vej igennem dansen, sætter fantasien løs, synger, hopper, drejer og danser til den skønne, klassiske musik.

I balletlegestue er både børn og voksne aktive og med til at opleve det fantastiske balletunivers. Vi benytter gerne rekvisitter i form af fx bamser, dukker, udklædning og legetøj i vores kreative dans. Vi bruger samtidig vores sanser som afsæt til bevægelse og motorisk træning, mens vi skaber små fortællinger, udtrykker forskellige følelser, leger danselege eller efterligner eventyrfigurer, dyr og andre skabninger.

Ballettens musik – om det er enkle klaverstykker eller orkestermusik fra de store, berømte balletter som fx Svanesøen eller Nøddeknækkeren – danner optimal ramme og baggrund for udvikling af børns (og voksnes!) fantasi og kreativitet samtidig med at give inspiration til masser af sund motion og aktivitet.

Balletlegestue er en legende introduktion til motorik og rytmik baseret på klassisk dans og musik.

Balletlegestue er udviklet af pædagog og balletinstruktør Sofie Blond i samarbejde med Charlotte de Neergaard, initiativtager til Balletforening Danmark.

Skriv til konceptudvikler
sofieblond@gmail.com

Her finder du Balletlegestue:

FIND MERE

Balletforening Danmark arbejder for en konceptualiseret balletundervisning for at sikre kvalitet og genkendelighed på tværs af udbydere.