Balletlegestue

Leg og ballet for børn

Balletlegestue er leg og dans for børn i alderen 2-6 år i fællesskab med voksne (pædagoger/forældre). Vi leger os vej igennem dansen, sætter fantasien løs, synger, hopper, drejer og danser til den skønne, klassiske musik.

I balletlegestue er både børn og voksne aktive og med til at opleve det fantastiske balletunivers. Vi benytter gerne rekvisitter i form af fx bamser, dukker, udklædning og legetøj i vores kreative dans. Vi bruger samtidig vores sanser som afsæt til bevægelse og motorisk træning, mens vi skaber små fortællinger, udtrykker forskellige følelser, leger danselege eller efterligner eventyrfigurer, dyr og andre skabninger.

Ballettens musik – om det er enkle klaverstykker eller orkestermusik fra de store, berømte balletter som fx Svanesøen eller Nøddeknækkeren – danner optimal ramme og baggrund for udvikling af børns (og voksnes!) fantasi og kreativitet samtidig med at give inspirationer til masser af sund motion og aktivitet.

Balletlegestue er en legende introduktion til sansemotoriske aktiviteter og rytmik baseret på klassisk musik og ballet.

Balletlegestue er udviklet af pædagog og balletinstruktør Sofie Blond i samarbejde med balletcoach Charlotte de Neergaard, intelligentfitness.dk.

skriv til konceptudvikler
sofieblond@gmail.com