Vi hjælper jeres balletfællesskab

Balletforening Danmark hjælper undervisere med at få flere elever

Få jeres balletfællesskab på landkortet

Vi informerer om balletundervisning i Danmark og hjælper balletfællesskaber med eksponering og markedsføring, så muligheden for at gå til ballet dukker op på lige fod med andre lokale motionsaktiviteter og træningsfællesskaber, når folk søger efter dem.

Der er 3 vigtige værktøjer, du skal kende, hvis du vil have succes med at eksponere jeres balletfællesskab online samt få flere medlemmer:

1. GoogleMyBusiness
  2. Landingpage med tilmeldingsformular
  3. Motivu medlemsrekruttering

1) GoogleMyBusiness

Det er vigtigt at være til stede på Google, hvis man vil findes, fordi næsten alle bruger Googles søgemaskine. Derfor – som det første efter I har etableret et lille start-fællesskab (fx bestyrelsen i en ny forening eller blot et nyt netværk endnu uden retningslinjer) – skal I oprette jeres sted på GoogleMyBusiness. Stedet er jeres lokalitet/jeres fysiske adresse. Hvis I ikke (endnu) har et sted med en adresse, så angiv by eller serviceområde, for Google elsker lokaliteter, hvilket betyder, at I nemmere bliver fundet, når folk søger på ballet + jeres bynavn. GoogleMyBusiness giver også mulighed for gratis at oprette en hjemmeside under den samme konto. Det er nemt at gøre, men har blot den mangel, at I ikke kan oprette en tilmeldingsformular, så folk let og med det samme kan tilmelde sig jeres hold/forening/netværk (eller hvad I nu tilbyder). Derfor har I også brug for en landingpage med en tilmeldingsformular.

2) Landingpage med tilmeldingsformular

En landingpage er en slags micro-hjemmeside, en enkelt side indeholdende den vigtigste funktion af alle: At kunne tilmelde sig jeres hold/forening/netværk hurtigt og nemt. Men en landingpage kræver lige så meget forarbejde som en kæmpe hjemmeside i forhold til de grundlæggende forudsætninger som domænenavn, hostingløsning og CMS-valg (Content Managing System, dvs. hjemmesideprogram). Det er sådan nogle ting som – når man søger på nettet og finder it-eksperters udsagn – lyder supernemt og enkelt. Men hvis ikke man kender disse begreber i forvejen, er det IKKE nemt og enkelt. Derfor tilbyder vi hos Balletforening Danmark at hoste en landingpage for jer indeholdende nogle grundlæggende informationer samt en tilmeldingsformular. Det er helt gratis for jer og kan bruges indtil I en dag gerne vil have jeres egen hjemmeside.

3) Motivu medlemsrekruttering

Når I har jeres landingpage, er I klar til at oprette jeres ballethold på den online platform Motivu – det er gratis og jeres hold får helt automatisk en fantastisk online eksponering. Samtidig gør I det meget let for nye, interesserede deltagere at tilmelde sig en prøvetime via Motivus online tilmeldingssystem, som indeholder masser af mail-automationer sat op på forhånd, så I ikke behøver at tænke på noget. Det eneste krav til jer er, at prøvetimen skal være gratis at deltage i.

I kan oprette jeres balletfællesskab på Motivu på 2 måder: I gør det selv eller vi gør det for jer (det er gratis!)

Gør-det-selv-metoden

I opretter selv jeres balletfællesskab som arrangør på Motivu og herefter opretter I selv jeres ballethold og holder dem opdateret mht. tid/sted/indhold/logo/billeder.

Vi gør det for jer

Balletforening Danmark opretter jeres hold som koordinerende arrangør, men under jeres balletfællesskabs navn og kontaktoplysninger. I praksis foregår det sådan, at titlen på hvert oprettet hold vil indeholde jeres bys navn, jeres balletfællesskabs navn samt holdets navn ➡ SE EKSEMPEL HER. Jeres balletfællesskabs kontaktoplysninger (fysisk adresse, mobilnr. samt tilmeldingslink) bliver ligeledes oprettet. Herefter får I en notifikation med deltagerens kontaktoplysninger samt hold/dato for prøvetime, så snart en ny deltager tilmelder sig.

Samtidig kommer jeres hold på Balletforening Danmarks by-oversigt, hvis formål det er at skabe oversigt over, hvilke balletudbud, der findes i de forskellige lokalområder rundt omkring i Danmark.

Når nu du har læst om, hvordan I – efter vores mening – bedst eksponerer jeres fællesskab online, spørger du måske: Men hvad med de sociale medier som Facebook og Instagram (som nok er de to mest relevante SoMe mht. ballet)? Det er naturligvis en god ide også at oprette sider og grupper for jeres fællesskab på de sociale medier. Men det er ikke en god ide KUN at være til stede der. Dels fordi I ikke når alle potentielle deltagere via disse kanaler og dels fordi der nok kommer nogle begrænsninger fremover på de gratis FB-sider. Læs her hvorfor det er risikabelt kun at have en FB-side. Og husk at Facebook også ejer Instagram.

Dette hjælper vi jer også gerne med:

• Er der interessante balletaktiviteter i dit balletfællesskab? Eller vil du bare gerne fortælle om, hvad I har gang i, hvem der leder det, hvem der underviser, hvordan det er startet og hvad I drømmer om? Vi skriver meget gerne om det og kommer det på vores BLOG under kategorien Fællesskaber. Kontakt os, hvis vi også skal skrive om jer.
  • Sidder du med et konkret behov for hjælp eller har du gode idéer til, hvordan vi yderligere kan hjælpe dig med at udbrede kendskabet til ballet som motionsform og træningsmetode? Så kontakt os endelig.

Vores vision er, at der skal findes minimum ét ballethold i hver en by med en idrætshal – over hele landet. Jo mere udbredt og anerkendt ballet som motionsform og træningsmetode bliver, jo flere elever kommer der til JERES balletfællesskab.

Sådan hjælper vi …

Vi eksponerer balletmotion til nye målgrupper og fortæller om de danske balletfællesskaber.

EKSEMPLER: Byoversigt SorøBalletfællesskaber/BLOG

Vi skaber rammerne for markedsføring af ballet som tilgængeligt fritidstilbud på lige fod med idræt og sport.

EKSEMPLER: Motivu rekrutteringVoksenballet-gruppe på FB

Vi har fokus på landsdækkende balletevents, balletkonkurrencer og fagligt samarbejde.

EKSEMPLER: Den Danske Balletpris 2021Tips & Tricks/BLOG

Støt op – kom med – deltag

Deltag i Balletforening Danmarks netværk af balletfællesskaber og støt op om ballet som motions- og træningsform for alle aldersgrupper i Danmark. Sæt X i rubrikken “Jeg repræsenterer et balletfællesskab” på tilmeldingsformularen. Det er GRATIS at være med, og du kan til hver en tid framelde dig igen. Gå til TILMELDINGSFORMULAR.

Har du spørgsmål? Kontakt os her:

• charlotte@intelligentfitness.dk
  • mobil 23 24 86 12

Vi glæder os til at høre fra dig!