Vi støtter og hjælper balletundervisere

Uanset om du underviser på en danseskole, en kommunal musik- eller ungdomsskole, en aftenskole, en højskole eller i en idrætsforening, så ved du, at ballet har fantastisk meget at byde på som motionsform og som grundtræningsmetode.

Måske er du også bevidst om, at balletdansere har en helt særlig viden om og fornemmelse for bevægeapparatet ned til mindste detalje, for ikke at nævne musisk og dramaturgisk forståelse.

Vi vil gerne støtte dig som balletunderviser i at bringe alle dine evner og kompetencer i spil på flere måder og over for flere forskellige målgrupper: unge balletudøvere, voksne motionister, børn, familier og seniorer – for blot at nævne nogle få. Samtidig vil vi gerne hjælpe flere mennesker med at opdage og få glæde af den skønne, alsidige og lærerige motionsform og træningsmetode, som ballet er.

Balletforening Danmarks indsatsområder – indtil videre:

• Vi udvikler balletfagligt indhold af høj kvalitet – frit tilgængeligt for alle. Så er du en veluddannet og dygtig balletunderviser, et “fyrtårn” inden for balletten i Danmark, så vil vi meget gerne i kontakt med dig med henblik på at udvikle indhold sammen med dig (fx optage videoer med dig om TRIN & TRÆNING og TIPS & TRICKS). Formålet er at fortælle om dig og det fællesskab, du måske står i spidsen for, og samtidig udvikle Balletforening Danmarks BLOG med mere balletfagligt kvalitetsindhold, som balletmiljøet over hele landet kan have glæde af.
  • Vi understøtter og hjælper balletundervisere og balletprofessionelle i at udvikle nye balletaktiviteter, der fremmer balletten som relevant kultur-, musik-, motions- og grundtræningstilbud til alle befolkningsgrupper i Danmark. Så har du udviklet nye koncepter, teknikker, motionsformer eller træningstilbud, så tilbyder vi dig en gratis landingpage/webside til dit nye balletprodukt/din nye tilgang – ligesom vi har gjort med Balletleg og BalletFitness.
  • Vi formidler kontakt mellem balletundervisere og balletfællesskaber/danseskoler, der mangler en balletunderviser. Meld dig ind i Balletforening Danmark og kom på vores balletunderviser-liste.
  • Og sidst – men ikke mindst – arbejder vi for at sikre rimelige løn- og arbejdsvilkår samt gode uddannelsesmuligheder for alle balletundervisere i Danmark, herunder også balletstuderende, der gerne vil uddanne sig til balletundervisere.

Vores vision er, at der skal findes minimum ét ballethold i hver en by med en idrætshal – over hele landet. Jo mere udbredt og anerkendt ballet som motionsform og grundtræningsmetode bliver, jo bedre støtte og udviklingsmuligheder vil du som balletunderviser opleve.

Sådan støtter og hjælper vi balletundervisere

Vi arrangerer kurser for balletundervisere og sparrer med dig om idéer til nye koncepter og nye målgrupper.

EKSEMPLER: BalletFitness-systemetBalletleg-koncept

Vi skaber rammerne for et fagligt netværk for balletundervisere på tværs af de danske balletfællesskaber.

EKSEMPLER: FB-grupperne Balletundervisere + VoksenballetLinkedIn

Vi arbejder for at sikre gode arbejdsvilkår og gode uddannelser for balletundervisere i Danmark.

EKSEMPLER: BalletFitness/ certificeringTrin & Træning/BLOG

Balletforening Danmark er et landsdækkende interessefællesskab.

MELD MIG IND
MELD MIG UD

Balletforening Danmark drives af Kompagnonerne.dk – vi fremmer fællesskabet.

Bestyrelsen i Balletforening Danmark er:
Sofie Blond, sofieblond@gmail.com
Søren Dam Nielsen, soren@fagsagen.dk