Vi støtter og hjælper balletundervisere

Vi tilbyder udvikling, eksponering, efteruddannelse og netværk

Om du underviser på en danseskole, en kommunal musik- eller ungdomsskole, en aftenskole, en højskole eller i en idrætsforening, så ved du, at ballet har fantastisk meget at byde på som motionsform og som træningsmetode.

Måske er du også bevidst om, at balletdansere har en helt særlig viden om og fornemmelse for bevægeapparatet ned til mindste detalje, for ikke at nævne musisk og dramaturgisk forståelse.

Vi vil gerne støtte dig som balletunderviser i at bringe alle dine evner og kompetencer i spil på flere måder og over for flere forskellige målgrupper: unge balletudøvere, voksne motionister, børn, familier og seniorer – for blot at nævne nogle få. Samtidig vil vi gerne hjælpe flere mennesker med at opdage og få glæde af den skønne, alsidige og lærerige motionsform og træningsmetode, som ballet er.

Dette hjælper vi dig gerne med:

• Er du en veluddannet og dygtig balletunderviser, et “fyrtårn” inden for balletten i Danmark, så vil vi meget gerne i kontakt med dig med henblik på at udvikle indhold (fx optage videoer med dig om TRIN & TRÆNING og TIPS & TRICKS). Formålet er at eksponere dig og det fællesskab, du måske står i spidsen for, og samtidig at udvikle vores BLOG med mere balletfagligt kvalitetsindhold, som balletmiljøet over hele landet kan have glæde af.
  • Har du udviklet nye teknikker, motionsformer eller træningstilbud ud fra balletmetodikken, så tilbyder vi dig en gratis landingpage til dit nye balletprodukt, inkl. sparring omkring, hvordan du videreudvikler det eller opskalerer salget af det. Læs fx om Balletlegestue og BalletFitness.

Vores vision er, at der skal findes minimum ét ballethold i hver en by med en idrætshal – over hele landet. Jo mere udbredt og anerkendt ballet som motionsform og træningsmetode bliver, jo bedre støtte og udviklingsmuligheder vil du som underviser opleve.

Sådan hjælper vi

Vi arrangerer kurser for balletundervisere og sparrer med dig om idéer til nye koncepter og nye målgrupper.

EKSEMPLER: Workshop i BalletFitness-systemetBalletlegestue-koncept

Vi skaber rammerne for et fagligt netværk for balletundervisere på tværs af de danske balletfællesskaber.

EKSEMPLER: LI-netværkssideFB-gruppen Voksenballet

Vi arbejder for at skabe en autoriseret uddannelse til balletunderviser i Danmark.

EKSEMPLER: BalletFitness-uddannelseTrin & Træning/BLOG

Støt op – kom med – deltag

Deltag i Balletforening Danmarks undervisernetværk og støt op om ballet som motionsform og træningsmetode for alle aldersgrupper i Danmark. Sæt X i rubrikken “Jeg er underviser” på tilmeldingsformularen. Det er GRATIS at være med, og du kan til hver en tid framelde dig igen. Gå til TILMELDINGSFORMULAR.

Har du spørgsmål? Kontakt os her:

• charlotte@intelligentfitness.dk
  • mobil 23 24 86 12

Vi glæder os til at høre fra dig!